Jonker Metaal

Onze werkzaamheden

Wij verzorgen de productie en montage van geïsoleerde en ongeïsoleerde stalen kozijnen, ramen, deuren, schuifdeuren, taatsdeuren en vliesgevels voor zowel de woningbouw, utiliteitsbouw als voor de renovatie.

Stalen kozijnen hebben een tijdloze en unieke uitstraling en bieden talloze mogelijkheden voor slanke maar zeer degelijke constructies met grote glasvlakken, waardoor er een maximale lichtinval gecreëerd wordt.

Tevens is staal uitermate geschikt voor inbraakwerende, brandwerende, kogelwerende en geluidwerende oplossingen.

Wij werken met gerenommeerde systemen en leveranciers, en door ons lidmaatschap van de VMRG (Vereniging Metalen Ramen en Gevelbranche) bent u verzekerd van een gegarandeerde en gecontroleerde kwaliteit.

Tevens kunt u bij ons terecht voor licht constructiewerk in zowel aluminium, staal als rvs, waarbij gedacht moet worden aan niet-dragende toepassingen (EN-1090) voor de bouw alsmede staal voor het interieur.

Historie

In het jaar 1950 is Wim Jonker sr. in een zeer kleine werkplaats in Grosthuizen begonnen als dorpssmid. Naast het beroep van smid werden daarbij vele andere ambachten uitgeoefend, zoals onder andere loodgieter en waterfitter, het beslaan van paarden, het maken en repareren van landbouwwerktuigen, kachelsmid en fietsenmaker.

De smederij in Grosthuizen werd in 1956 verruild voor een grotere behuizing aan de Jaagweg in Avenhorn. Hier werd er meer toegelegd op constructiewerk, zoals hekwerken, trappen en toelevering aan de lichtreclame-industrie.

Begin jaren ‘70 is Wim Jonker jr. toegetreden tot de onderneming, en onder zijn leiding is gestart met de productie van aluminium kozijnen.

Vanaf begin jaren ‘80 is het staalconstructiewerk uitgebreid met de productie van stalen raam- en deursystemen.  Gezien de ervaring met licht en nauwkeurig staalconstructiewerk was dit een logische volgende stap.

Door de toename en uitbreiding van de werkzaamheden is er besloten voor de bouw van een nieuw bedrijfspand op het plaatselijke industrieterrein Vredemaker-Oost in de Goorn, welke begin 1998 in gebruik is genomen.

In het jaar 2003 is Ivo Jonker als 3e generatie toegetreden tot de onderneming, waarbij is ingezet op het uitbreiden, verbeteren en automatiseren van de bestaande werkzaamheden.

Onze veelzijdigheid vanaf het eerste begin heeft ertoe bijgedragen, dat wij ons nooit hebben moeten beperken tot standaardproducten.

keurmerk-koninklijke-metaalunie
keurmerk-VMRG